Infobrokering.pl i Pan Sebastian Stencel – niepoprawni spamerzy!

(wpis pierwotnie był opublikowany 10 marca 2011 roku, potem go „schowałem”, ale dziś przywracam)

Pani Edyta była łaskawa wysłać mi spam z zachętą do zakupu czegoś, co firma, w której pracuje lub na rzecz której działa – oferuje.
Na każdy z trzech emaili odpowiedziałem wzywając ich – w oparciu o art. 4 ust. 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną) do dowiedzenia mojej zgody na wysyłanie informacji handlowej (oczywiście wiem, że nie są w stanie tego zrobić, bo takiej zgody nie udzielałem).
Wyobraźcie sobie: w odpowiedzi dostawałem jedynie powtórkę wiadomości!

Ba, dziś zdecydowałem się zadzwonić do nich. Przełączono mnie do p. Sebastiana Stencela (jak wynika z danych REGON – właściciela).
Gdy zapytałem, dlaczego spamują – zasugerował, żebym do nich napisał. Na moją odpowiedź, że napisałem już dwa razy, zakończył – w moim odczuciu niezbyt grzecznie – rozmowę, odkładając słuchawkę.

A przecież można do tego podejść inaczej: przed chwilą odebrałem telefon od spamera, który szybko dał sobie wytłumaczyć, że zakupienie bazy danych od HBI czy innej Panoramy Firm nie daje im prawa do wysyłania „biuletynów”, „newsletterów”, „zaproszeń” i innego spamu – bez uzyskania zgody adresata!

Poniżej dane z REGON:

REGON Wyszukiwanie (stan danych na dzień: 2011-03-03)
Numery identyfikacyjne, nazwa podmiotu, osoba prowadząca działalność gosp.:
Numer identyfikacyjny REGON 220191136
Numer NIP 5891617608
Nazwa INFOBROKERING SEBASTIAN STENCEL
Nazwisko STENCEL
Imię / imiona SEBASTIAN

Adres siedziby:
Województwo POMORSKIE
Powiat M. GDAŃSK
Gmina/Dzielnica lub Delegatura M. GDAŃSK
Ulica, miejscowość UL. WAŁY PIASTOWSKIE 1 lok.1211 , GDAŃSK
Poczta 80-855 GDAŃSK

Pozostałe (udostępnione) dane:

Kod i nazwa podstawowej formy prawnej 9 – OSOBA FIZYCZNA PROWADZĄCA DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ
Kod i nazwa szczególnej formy prawnej 99 – BEZ SZCZEGÓLNEJ FORMY PRAWNEJ
Kod i nazwa formy własności 214 – WŁASNOŚĆ KRAJOWYCH OSÓB FIZYCZNYCH
Kod i nazwa przeważającego rodzaju działalności wg PKD 2007 6311Z – PRZETWARZANIE DANYCH; ZARZĄDZANIE STRONAMI INTERNETOWYMI (HOSTING) I PODOBNA DZIAŁALNOŚĆ
Data powstania podmiotu * 2006-02-20
Data rozpoczęcia działalności ** 2006-03-06
Organ rejestrowy / ewidencyjny PREZYDENT MIASTA GDAŃSK
Nazwa rejestru / ewidencji EWIDENCJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Numer nadany przez organ rejestrowy / ewidencyjny 126353

Aktualizacja 22 marca 2011 14:59: dostałem od tej Pani kolejną wiadomość, na inny mój adres email. Oczywiście znów informacja handlowa zamiast pytania o to, czy chcę.

Aktualizacja 2 kwietnia 2011 22:47: wygląda na to, że p. Edyta to, w pewnym sensie, także ofiara (p.komentarze). Zmieniłem nieco tytuł wpisu, usuwając nazwisko (rzekomej?) nadawczyni spamu, a wpisując nazwisko właściciela przedsiębiorstwa.

Aktualizacja 26 października 2012: wpłynęła kolejna informacja handlowa od nich, zatytułowana tym razem „Wsparcie Działu Sprzedaży – sprawdź!”, więc przywracam ten wpis.

Być może znów p.Stencel poczuje się dotknięty określeniem „spamer”, ale chyba jest i tak dość łagodne wobec kogoś, kto tak uporczywie narusza Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Być może p.Stencel jest po prostu złośliwy (ktoś widzi sens takiego działania?) a może po prostu prawidłowe zorganizowanie kampanii reklamowej go przerasta?

6 thoughts on “Infobrokering.pl i Pan Sebastian Stencel – niepoprawni spamerzy!

  1. Witam serdecznie,

    Pragnę Pana poinformować, że zrezygnowałam z pracy u Pana Stencel z dniem 31.01.2011 i niestety nie byłam świadoma działań jakie prowadzi nadal z mojego konta pocztowego…

  2. Witam serdecznie,

    Czy mógłby mi Pan przesłać maila, którego teoretycznie „ja” wysłałam do Pana z Infobrokering, kiedy już tam nie pracowałam. Bardzo by mi to pomogło.

    Dziękuję serdecznie

    Pozdrawiam
    Edyta Bortnik

  3. Dzisiaj ja zaostalam oskarzona o spamowanie przez Pana Sebastian Stence:) wyslam kilka cv na rózne oferty pracy w jego firmie i dostalam emaila zwrotnego o beszczelnej tresci -przestan spamowac 🙂 nie wiedzilam ze jestesmy na ty 🙂

  4. Ja natomiast zostałem przez firmę Infobrokering Sebastian Stancel naciągnięty na bazę firm, owszem bazę otrzymałem ale zupełnie inną niż stanowił zakres zamówienia, na nic pisma, telefony, reklamacje, sam właściciel przyznał rację, że baza jest lipna … ale co z tego, kasy nie chce oddać, reklamacji nie przyjmuje, z odpowiedziami zwleka, unika kontaktu … zaufałem im, a zostałem oszukany. Olewam już stracone pieniądze, ale takiego traktowania klienta nikomu nie życzę, więc ostrzegam potencjalnych zainteresowanych usługami tej firmy, jest wiele innych ofert na rynku.
    Co ciekawe mimo problemów co chwilę dostaję od nich nowe oferty … na pewno skorzystam.

  5. Potwierdzam, firma to SPAMERZY. Mój mail też do nich trafił. Oczywiście nikt nigdy się mnie o zgodę nie pytał a bredzenie o dopuszczalnym zapytaniu można sobie między bajki włożyć bo dotyczy to całkowicie innej sytuacji niż wysyłanie niezamówionych informacji handlowych.

Skomentuj

