Inforbrokering – przeredagowany wpis po (skutecznym, jak widać :-) ) postraszeniu mnie pozwem.

Jako, że nie lubię kłócić się bez sensu, przeto poniżej zamieszczam na nowo zredagowany wpis, dlaczego Infobrokering i p.Sebastian Stencel prowadzący działalność gospodarczą pod tą nazwą nie wzbudzili mojej sympatii.

W okresie od lipca 2010 roku do marca 2011 roku dostałem z adresów w domenie infobrokering.com.pl kilka wiadomości o tytule np. „Kontakty biznesowe i bazy B2B” z – jak ja to odczytałem – zachętą do zakupu czegoś, co Infobrokering oferuje.
Ja to potraktowałem jako informację handlową i na każdy z trzech emaili odpowiedziałem wzywając nadawcę – w oparciu o art. 4 ust. 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną) do dowiedzenia mojej zgody na wysyłanie informacji handlowej (nie muszę chyba dodawać, że jej nie udzieliłem).
Wyobraźcie sobie: w odpowiedzi dostawałem tylko kolejne, identyczne wiadomości.

Nie ukrywam, że mnie to zirytowało, więc po otrzymaniu którejś kolejnej wiadomości zdecydowałem się zadzwonić do nich. Przełączono mnie do p. Sebastiana Stencela (jak wynika z danych REGON – właściciela).
Gdy zapytałem, dlaczego spamują (ach, gdybym wtedy wiedział to, co dziś wiem, dzięki pismu od prawnika, zapewne użyłbym innego określenia, mea culpa) – zasugerował, żebym do nich napisał. Na moją odpowiedź, że napisałem już, nawet kilkakrotnie, zakończył – w moim odczuciu niezbyt grzecznie – rozmowę, odkładając słuchawkę.

Jak się okazało przed kilkoma dniami, z pisma od prawnika reprezentującego p.Stencela a wzywającego mnie do usunięcia tamtego wpisu – błędnie uznałem te powtarzające się wiadomości jako informację handlową i niewłaściwie użyłem określenia „spam” na opisanie tego, co mnie spotkało.
No cóż, błądzić jest rzeczą ludzką. Wpis znikł.

Oczywiście nie zaszkodzi wspomnieć, że od tego czasu już więcej żadne wiadomości z Infobrokering do mnie nie dotarły. I dobrze.

Poniżej treść jednej z wiadomości (ciekaw jestem czy Wasze zdanie, szanowni czytelnicy, jest równie błędne jak moje i także dostrzegacie w tym informację handlową):

 

Szanowni Państwo,

INFOBROKERING jest największą na polskim rynku firmą dostarczającą profilowane bazy danych dla swoich klientów.

Od lat naszym celem jest wspieranie firm w dostarczaniu niezbędnej informacji biznesowej. Dedykujemy naszą ofertę firmom o najwyższych standardach działania, dlatego chcielibyśmy również i Państwa zainteresować współpracą z nami.
Działamy w następujących obszarach:

Bazy danych B2B
W naszej ofercie znajdują się bazy:

tematyczne i branżowe
np. baza hoteli, szkół, spółek, instytucji i organizacji oraz inne dowolne tematy,
profilowane
dostosowane pod względem lokalizacji, profilu działalności, zatrudnienia,
dedykowane
uwzględniające specjalistyczne kryteria wyboru,
e-mailingowe
umożliwiające (również przy naszym wsparciu) przeprowadzenie akcji e-mailingowej.

zobacz szczegóły »

Outsourcing informacji
Oferujemy kompleksowe dostarczanie informacji biznesowej:

research
pozyskujemy cenne kontakty b2b,
wywiad gospodarczy
sporządzamy raporty o firmach,
kooperacja
kojarzymy partnerów handlowych.

zobacz szczegóły »
Przygotujemy bazę z kontaktami
do potencjalnych klientów i kontrahentów dopasowaną
do profilu Twojej firmy!
Współpraca

Jeśli są Państwo zainteresowani współpracą proszę o kontakt i sprecyzowanie, z jakiej usługi planują Państwo skorzystać. Przygotujemy indywidualną i bezpłatną wycenę naszej usługi. Zapytanie można złożyć przez formularz zamówienia lub wysłać je do nas e-mailem.

Istnieje również możliwość konsultacji telefonicznej z naszym Działem Obsługi Klienta, w kwestii doradczej i informacyjnej.

Szerzej o naszej ofercie na stronie: http://www.infobrokering.pl

[tu następowało imię i nazwisko nadawcy]

Dział Obsługi Klienta
[tu następowało email imienny nadawcy]

2 thoughts on “Inforbrokering – przeredagowany wpis po (skutecznym, jak widać :-) ) postraszeniu mnie pozwem.

  1. Przecież ten infobrokering i ten cały spencer stencer to sam nie wie co mówi. Z tego co do Pana wysłali wynika jasno, że jest niezamówiona informacja handlowa wysłana jak sądzę bez Pana zgody.

    • Moja ocena jest podobna, dlatego pozwoliłem sobie na to publiczne napiętnowanie.
      Okazało się zresztą skuteczne, bo pewien „spec od pozycjonowania” pracujący na zlecenie Infobrokering zwrócił się do mnie z prośbą, bym usunął te wpisy, bo wyszukiwarka podaje je w wynikach wyszukiwania wyżej niż stronę jego zleceniodawcy.

Skomentuj

